söndag 11 maj 2008

Bullarnas tid är förbi!!

I fredags var jag på MöteMedGud (Umeå pingst ungdomsmöten). Där skulle det diskuteras vad man ska göra för "kristet" på evenemang som bränbollsyran. Bränbollsyran är inofficiellt VM i brännboll men kanske framförallt den hårdaste fest helgen i Umeå. Brukar sluta med ett antal brända soffor och i fjol låg det en 7 kilos gädda och skräpade. För två år sedan brände dom upp en Audi TT Anyway nu skulle vi brainstorma idéer på vad man som kristen borde göra. Efter idéer om skräplockning, nyponsoppa med budskap i och bullutdelning råkade jag få micken.

Mitt första förslag om ett stort öltält med gratis öl vågade jag inte nämna, jag vill ju inte bli bränd på bål. Mitt förslag var att man skulle anordna fottvättning. Jag menade att när man spelar brännboll kan det ju vara sjukt skönt med fottvättning. Tyvärr svamlade jag för mycket när jag sa det. Efteråt kom jag ju p att det hade varit en briljant idé. Men men. Så diskussionen fortsatte och det blev mycket snack om trycka upp t-shirtar. Och en menade att tiden för att dela ut bullar är förbi vi måste istället gör Gud relevant genom snygga foldrar.

Jag undrar vad man ska har för tryck för effektivast frälsa folk...

3 kommentarer:

S sa...

Ey! Det är inte trycket det sitter i. Det är omslaget.

Här i storstaden har man iofs gått ifrån det, här anses foldrar liiite ålderdomligt. Här använder man sig av moderna metoder som banderoller och man samlar alla i tåg. Tillsammans sjunger man: "Jag har besluuutat, att fööölja Jesuuus..." högt. Samtidigt som man lämnar Sergelstorg. Tillsammans. Samtidigt. I ett tåg, alltså.

halleluja.

Samuel sa...

Ja bullarnas tid är verkligen förbi. Men det var ju mest det äldre gardet som arrangerade jesus manifestationen. Det var ju inte utan nostalgi man gjorde det.

Här fick man verkligen en chans att think outside the box. Men det märks att man kasnke inte är så jätte peppad på evangelistation när man tycker att plocka skräp är ett bra alternativ...

Unknown sa...

Jag gillar flygblad.